Κατασκευές από ξύλο και φύλλα

«Τι της έκανες; Που βρίσκεται;» με ρώτησε ξαναμμένος.
Τα μάτια του γυάλιζαν. Την αγαπούσε. Οι άντρες μοιάζουν με ξερόφυλλα στον άνεμο μπροστά στη μαγγανεία της γυναικεί­ας φύσης. Θύμωσα.
«Δεν ήρθε ακόμα η ώρα της. Το μέλλον της ούτως ή άλλως εί­ναι προδιαγεγραμμένο και τολμώ να πω σύντομο. Ήδη την ψά­χνουν κάποια καλόπαιδα για λογαριασμό μου».
«Αν πειράξεις έστω και μία τρίχα της…»
«Δεν είσαι σε θέση να με απειλείς», ύψωσα τη φωνή μου.
«Πώς με βρήκες;»
«Δεν ήταν δύσκολο να καταλάβω όταν η διακοσμήτρια Sanfos δεν έφτασε ποτέ στο ραντεβού μας. Ήξερα ότι είχε έρθει στην Ελλάδα. Οπό­τε το συμπέρασμα ήταν εύκολο και εύλογο. Ακόμα πιο εύκολο ή­ταν να σε ξετρυπώσω».
Τον είδα να απορεί. Είχε πάρει όλες τις προφυλάξεις που θε­ωρούσε απαραίτητες. Το σπίτι ήταν κατ’ ουσίαν βυθισμένο στο σκοτάδι πριν γίνει η τυχαία διακοπή ρεύματος, που οφείλω να ε­πισημάνω ότι δεν ήταν εντελώς τυχαία. Ένα βραχυκύκλωμα σε έ­να μετασχηματιστή της ΔΕΗ δεν ήταν κάτι απίθανο, ιδίως μια μέρα βροχερή.

One response to “Κατασκευές από ξύλο και φύλλα”

  1. Αναστασία Τερζή Avatar
    Αναστασία Τερζή

    Παίρνοντας αφορμή από το θέμα σας θα ήθελα να αναφερθώ λίγο στο ζήτημα της διακόσμησης σε σχάση με την γυναίκα και το πως το αντιμετωπίζουν οι γυναίκες γενικότερα. Καταρχήν θα πρέπει να λάβουμε υπόψη κάποια δεδομένα. Και αυτά έχουν να κάνουν με τις προσλαμβάνουσες που επηρεάζουν μι γυναίκα στην διαμόρφωση της διακοσμητικής της κουλτούρας. Ας πάρουμε πρώτα μερικές εικόνες που παίζουν ρόλο σε αυτό. Πρώτα από όλα θα πρέπει να αναφερθεί το τι βλέπει μια γυναίκα στον καθρέφτη της στο μπάνιο της ή στην κρεβατοκάμαρά της. Τι βλέπει δηλαδή όταν στέκεται γυμνή μπροστά στον καθρέφτη της, βλέπει ας πούμε το στήθος της και το πως διαγράφονται οι καμπύλες του, το πως ο κάθε μαστός της στέκει με μέτωπο προς τα επάνω ή προς τα εμπρός, πως οι θηλές της στο κέντρο δημιουργούν μια αισθητική εικόνα τελειότητας που τονίζεται ιδιαίτερα από την σκουρόχρωμη άλω που την περιβάλει. Αυτή η εικόνα αυτόματα δημιουργεί στο υποσυνείδητό της μια προδιάθεση στο να επιλέγει σχήματα επίπλων και σχέδια που διαθέτουν ανάλογη πλαστικότητα στις γραμμές τους. Μετά προχωρώντας πιο κάτω προς τον αφαλό και την περιοχή της ήβης και το τρίχωμα που την περιβάλει,η εικόνα υποβάλει μια προδιάθεση στο να επιλέγει συνδυασμούς επίπλων αρμονικούς και λεπτεπίλεπτους. Θέλει δηλαδή έπιπλα που να συνδυάζουν αυτή την λεπτότητα και την αρμονία στο σχέδιο και την κατασκευή, έπιπλα που μόνο η σχεδιάστρια της Sanfos μπορεί να δημιουργήσει και το εργοστάσιο να τα υλοποιήσει. Είναι ένας από τους λόγους που εγώ και πολλές φίλες μου τους προτιμούμε για τα έπιπλα της κατοικίας μας.

Δημοφιλή

  • το μοναδικο στιλ του στρωματος

    Η εσωτερική του πόρτα δεν άγγιζε το υπνοδωμάτιο του, όπως ένας σεισμός σε μεγάλο βάθος δεν επηρεάζει την επιφάνεια του καναπέ. Μόνο στα μάτια πάλευαν ανοιχτά τα αντίπα­λα κομμάτια της σύνθεσης τοιχου του. Όχι, δεν ήταν ο δημεγέρτης, ο άνθρωπος που ξεση­κώνει τα τραπέζια. Μπορώ να πω ότι μάλλον τα φοβόταν. Ήταν η τέλεια πολυθρόνα δωματίου για αυτόν που…

  • να πίνουν τον καφέ τους και να κάθονται στον αναπαυτικό καναπέ

    «Α! Μα δεν το ξέρατε; Πολλοί γάμοι, χωρίς έπιπλα, με το πέρα­σμα τους στο καλοκαίρι, το ‘σκαγαν στα μαλακά από τις θρησκευτικές τους υποχρεώσεις, είχαν το ελεύθερο να παντρεύονται αλλόθρησκους και απέφευγαν τις διώ­ξεις από τους ομοθρήσκους τους και τις κατηγορίες για συνωμοσία και προδοσία και εξασφάλιζαν και πολύ ωραία έπιπλα, κρεβάτια σαλόνια, τραπέζια και…

  • Είδα το έπιπλο σου, μ’ άρεσε

    Όποτε μια γυναίκα φίλου του έλεγε: «Είδα το έπιπλο σου, μ’ άρεσε…» κατακοκκίνιζε, άλλαζε νευρικά τη συζήτηση, μια κι ένας αυτόματος μεταφραστής μέσα του το μετέτρεπε: «Το έκανα το έπιπλο μαζί σου και μ ά­ρεσε πολύ», και τότε υπέφερε από αβάσταχτη ενοχή, λες και παραβίαζε ένα από τα ελάχιστα θέσφατα που του είχαν απομείνει: «Ποτέ…

Νήματα